Cybersecurity, een must voor jouw onderneming én telefoniesysteem

Het komt steeds vaker voor dat cybercriminelen het gemunt hebben op jouw telefoonsysteem. Wil jij je organisatie optimaal beschermen? Lees hoe je een aanval kan detecteren en wat cybersecurity voor jouw bedrijf kan betekenen!

Wat is cybersecurity?

Je hebt wellicht al wel eens gehoord van de term ‘cybersecurity’, maar waarvoor staat die? Cybersecurity zorgt voor het beschermen van de elektronische gegevens van servers, netwerken, computers, telefoniesystemen en mobiele apparaten. En die bescherming is belangrijk, want cybercriminelen liggen steeds vaker op de loer om toe te kunnen slaan.

Uit onderzoek blijkt dat criminelen zich de laatste jaren steeds vaker focussen op telefoonsystemen. En dat is nu net wat je als onderneming wilt voorkomen.

Hoe herken je een aanval op je telefoniesysteem?

De cybercriminelen breken in op je centrale en zetten intercontinentale gesprekken op naar dure betaallijnen. De kosten van deze gesprekken kunnen snel hoog oplopen. Dit zal je jammer genoeg vaak pas achteraf opmerken bij het ontvangen van je telefoonrekening.

Daarnaast hebben cybercriminelen nog een tweede werkwijze, namelijk inbreken op je telefooncentrale en deze vervolgens blokkeren. De centrale wordt pas terug vrijgegeven na het betalen van ‘losgeld’.

Voorkom een aanval op je telefoniesysteem en zet in op cybersecurity

Een telefooncentrale kan je beter niet gewoon op het internet aansluiten zonder enige vorm van beveiliging. Om ervoor te zorgen dat cybercriminelen jouw onderneming sneller links laten liggen, zorg je best voor een beveiligde verbinding. Zo loop je minder risico om ten prooi van cybercriminelen te vallen.

Interesse?

Vraag een vrijblijvende analyse aan, waarbij onze experts uw situatie volledig onder de loep nemen en advies op uw maat geven.

Je telefooncentrale extra beveiligen? Contacteer onze beveiligingsexperts voor cybersecurity op maat.

Vraag uw vrijblijvende analyse aan
Contact