Als ondernemer ben je waarschijnlijk al vertrouwd met cloudtoepassingen wat je dagelijkse werking en IT betreft. Maar wist je dat cloudtelefonie (of VoIP) een uiterst handige oplossing is om je telecom te optimaliseren? Ontdek hier 8 voordelen waarom cloudtelefonie zo effectief is.
Klantenservice is voor elke organisatie het hoogste goed. Cloudtelefonie stelt je in staat om klanten zo goed en zo snel mogelijk te woord te staan, zonder eindeloos door te verbinden. Geen aparte eilandjes meer, maar in plaats daarvan werknemers die alle oproepen kunnen beantwoorden, waar ze ook zijn.
En dat loont: de samenwerking wordt geoptimaliseerd en klanten blijven tevreden achter. Optimale bereikbaarheid betekent dus ook optimale klantenservice.
Je bent zo bereikbaar als je zelf wilt, zonder dat er eindeloos moet worden doorgeschakeld of er gsm-nummers moeten worden doorgegeven. Klanten staan niet minutenlang in wacht, maar worden gemakkelijk doorverbonden naar het (mobiele) toestel van een collega. Dat bespaart heel wat tijd.
Het gebeurt steeds meer dat werknemers van thuis uit werken, of meerdere keren per week onderweg zijn naar klanten. Cloudtelefonie is de ideale toepassing om dat allemaal te stroomlijnen. Hoe werkt het concreet?
Flexibiliteit gegarandeerd.
Dankzij het online Management Platform is onderhoud van het systeem erg eenvoudig. Updates worden gemakkelijk doorgevoerd, waardoor je meteen het volgende kan:
Als organisatie wil je dat je administratie zo vlot mogelijk verloopt. In de praktijk betekent dat vooral dat je een teveel aan administratie wilt vermijden.
Denk maar eens aan de extra administratie die een nieuwe werknemer aannemen met zich meebrengt: deurcodes en smartphones, laptops en telefoonnummers die opnieuw moeten worden ingesteld, extra contracten, … .
Dankzij cloudtelefonie speel je gemakkelijk in op nieuwe situaties. Je kan wanneer je wilt functies, gesprekslijnen en gebruikers toevoegen of verwijderen.
Cloudtelefonie is een oplossing op maat waardoor je altijd en overal vlot communiceert met wie je maar wilt. Het grote voordeel van cloudtelefonie is dat je je kosten perfect onder controle kan houden.
De cloud zorgt ervoor dat je hele systeem beheersbaar blijft: de cloudprovider verzorgt zelf de nodige beveiliging en alles wordt gecentraliseerd. Bovendien zorgt het systeem voor :
Cloudtelefonie neemt heel wat onnodige stress weg: het zorgt ervoor dat medewerkers zelf hun bereikbaarheid kunnen aangeven en niet hoeven af te hangen van een ingewikkeld telefoonsysteem. Bovendien zijn ze niet meer afhankelijk van één vaste werkplek. En dat zorgt dan weer voor meer geluk op de werkvloer en maximale efficiëntie, zeker nu telewerk steeds meer de norm wordt. Hoewel de meningen over werken op afstand verdeeld zijn, geven werknemers aan dat tijdwinst een groot voordeel is van telewerk. En daar draagt de cloud zeker toe bij. Bovendien zorgt het ervoor dat de interne communicatie zo vlot mogelijk verloopt, ook wanneer collega’s niet op dezelfde plek werken.
In essentie zorgt de cloud ervoor dat je als onderneming veel vrijer bent. Vrijer om je kerntaken uit te voeren. En dat zorgt logischerwijs ook voor meer productiviteit, niet in het minst omdat er enorm veel tijdwinst wordt geboekt.
Wat betekent dit nu voor jouw organisatie? Welke toepassingen zijn ideaal om je klantenservice en interne werking te optimaliseren?
Neem contact met ons op voor een vrijblijvende telefoonanalyse!