De 8 voordelen van cloudtelefonie

Als ondernemer ben je waarschijnlijk al vertrouwd met cloudtoepassingen wat je dagelijkse werking en IT betreft. Maar wist je dat cloudtelefonie (of VoIP) een uiterst handige oplossing is om je telecom te optimaliseren? Ontdek hier 8 voordelen waarom cloudtelefonie zo effectief is.


Cloudtelefonie zorgt voor een betere klantenservice

Klantenservice is voor elke organisatie het hoogste goed. Cloudtelefonie stelt je in staat om klanten zo goed en zo snel mogelijk te woord te staan, zonder eindeloos door te verbinden. Geen aparte eilandjes meer, maar in plaats daarvan werknemers die alle oproepen kunnen beantwoorden, waar ze ook zijn.

En dat loont: de samenwerking wordt geoptimaliseerd en klanten blijven tevreden achter. Optimale bereikbaarheid betekent dus ook optimale klantenservice.

Cloudtelefonie zorgt ervoor dat je klant meer tijd bespaart

Je bent zo bereikbaar als je zelf wilt, zonder dat er eindeloos moet worden doorgeschakeld of er gsm-nummers moeten worden doorgegeven. Klanten staan niet minutenlang in wacht, maar worden gemakkelijk doorverbonden naar het (mobiele) toestel van een collega. Dat bespaart heel wat tijd.

Cloudtelefonie maakt je onderneming mobiel en flexibel

Het gebeurt steeds meer dat werknemers van thuis uit werken, of meerdere keren per week onderweg zijn naar klanten. Cloudtelefonie is de ideale toepassing om dat allemaal te stroomlijnen. Hoe werkt het concreet?

  • Je bepaalt zelf wanneer je bereikbaar bent en dat op een toestel naar keuze zoals je gsm, pc of vast toestel.
  • Je gebruikt één zakelijk nummer: je klanten hoeven dus niet langer over je persoonlijke gsm-nummer te beschikken als ze je mobiel willen bereiken.
  • Intern of naar eender welk mobiel toestel doorschakelen is eenvoudig. Kan je de telefoon zelf niet opnemen, of heb je een dagje vrij? Dan stel je eenvoudig in dat telefoons worden doorgeschakeld naar één van je collega’s.

Flexibiliteit gegarandeerd.

Cloudtelefonie is efficiënt te beheren

Dankzij het online Management Platform is onderhoud van het systeem erg eenvoudig. Updates worden gemakkelijk doorgevoerd, waardoor je meteen het volgende kan:

  • nieuwe medewerkers toevoegen;
  • ex-medewerkers verwijderen;
  • nieuwe functies implementeren;
  • inspelen op vragen van gebruikers.

Cloudtelefonie zorgt voor minder administratie

Als organisatie wil je dat je administratie zo vlot mogelijk verloopt. In de praktijk betekent dat vooral dat je een teveel aan administratie wilt vermijden.

Denk maar eens aan de extra administratie die een nieuwe werknemer aannemen met zich meebrengt: deurcodes en smartphones, laptops en telefoonnummers die opnieuw moeten worden ingesteld, extra contracten, … .

Dankzij cloudtelefonie speel je gemakkelijk in op nieuwe situaties. Je kan wanneer je wilt functies, gesprekslijnen en gebruikers toevoegen of verwijderen.

Cloudtelefonie houdt je kosten in de hand

Cloudtelefonie is een oplossing op maat waardoor je altijd en overal vlot communiceert met wie je maar wilt. Het grote voordeel van cloudtelefonie is dat je je kosten perfect onder controle kan houden.

Telefoneren via de cloud is gebruiksvriendelijk

De cloud zorgt ervoor dat je hele systeem beheersbaar blijft: de cloudprovider verzorgt zelf de nodige beveiliging en alles wordt gecentraliseerd. Bovendien zorgt het systeem voor :

  • een alles-in-één oplossing: vast en mobiel samengebracht in één handige interface;
  • gemakkelijk toevoegen van nieuwe functies en gebruikers;
  • werknemers die zelf hun bereikbaarheid instellen, zo krijgen klanten steeds iemand aan de lijn;
  • meer vrijheid om als onderneming je werk efficiënt uit te voeren.

De cloud zorgt voor vrijheid en productiviteit

Cloudtelefonie neemt heel wat onnodige stress weg: het zorgt ervoor dat medewerkers zelf hun bereikbaarheid kunnen aangeven en niet hoeven af te hangen van een ingewikkeld telefoonsysteem. Bovendien zijn ze niet meer afhankelijk van één vaste werkplek. En dat zorgt dan weer voor meer geluk op de werkvloer en maximale efficiëntie, zeker nu telewerk steeds meer de norm wordt. Hoewel de meningen over werken op afstand verdeeld zijn, geven werknemers aan dat tijdwinst een groot voordeel is van telewerk. En daar draagt de cloud zeker toe bij. Bovendien zorgt het ervoor dat de interne communicatie zo vlot mogelijk verloopt, ook wanneer collega’s niet op dezelfde plek werken.

In essentie zorgt de cloud ervoor dat je als onderneming veel vrijer bent. Vrijer om je kerntaken uit te voeren. En dat zorgt logischerwijs ook voor meer productiviteit, niet in het minst omdat er enorm veel tijdwinst wordt geboekt.

Wat betekent dit nu voor jouw organisatie? Welke toepassingen zijn ideaal om je klantenservice en interne werking te optimaliseren?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvende telefoonanalyse!

Interesse?

Vraag een vrijblijvende analyse aan, waarbij onze experts uw situatie volledig onder de loep nemen en advies op uw maat geven.

Vraag uw vrijblijvende analyse aan
Contact